Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 26, 2007

Måndag - igen

Måndag hela veckan. Eller, på något sätt har det gått en vecka och i morgon är det måndag igen. Veckan var fylld av jobb, dag och några kvällar. I dag känner jag mig inte alls utvilad, trots, eller kanske just eftersom, att helgen innehållit mycket trevligt.

Herrmiddag hemma-hos i fredags. Kräftor, biff Rydberg, tiramisu och en massa sprit, för den som ville ha det. Lördag: ut och löpa, sen 3-årskalas med grillad korv och tårta. Kvällen tillbringades i Kungsan där SR i ett föredömligt tempo radade upp en massa artister. De jag njöt av var Laakso, Timo Räisänen och framförallt - Mando Diao. Sen middag på Café Milano, där servicen blir lite sämre för varje gång. Men vi blev ganska nöjda ändå till slut efter att ha kompencerats med gratis dessert. Promenad hemåt via Skeppsbron och vad som utmålats som årets sista sommardag led mot sitt slut.

Fast i dag skiner solen också och det var som upplagt för att mötas upp för en liggande kaffe på Nytorget. Men jag är så trött så trött och måste nog sova midda. Utan att ha orkat fixa middag först.

Sätter på lite vuxenpop med Richard Hawley - som spelat gitarr med bland andra Pulp och Robbie Williams - men som kan stå alldeles utmärkt för sig själv, och somnar i soffan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida