Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, augusti 31, 2007

Tomtar

Något senare: Bär upp den sista flyttkartongen på vinden efter att inte ha gått igenom den på något sätt alls.

Fredagsmys: Brightblack Morning Light, haschtomtar från San Fransisco som gör lugn flummig rock passande för en utmattad fredagkväll. För oss som själva inte röker på finns en begränsad upplaga av skivan där prismaglasögon dekorerade med hampablad medföljer. Kolla in jättekonstig hemsida.

Samtidigt äter jag grovt bröd från Saltå kvarn med ägg och smörgåssill. Smaka på den; smörgåssill. Vad är medelåldern på oss som köper de där små askarna med Lucullus skivade, jag säger det igen - smörgåssill - i dillsås?

Morrissey vägrar att återförena The Smiths trots erbjudanden om jättemycket, och jag menar jättemycket, pengar (Och nu har han tydligen sagt att han inte tänker gigga alls under överskådlig framtid). Hur mycket pengar de har att vänta har jag ingen aning om, men det är ju fantastiskt trevligt att The Jesus & Mary Chain rör på sig. De inte bara spelar tillsammans igen, en ny skiva ska det bli. Vet inte hur mycket de sålde när det begav sig, men vi snackar hur skön och viktig skotsk indie som helst.

I morgon klockan tio släpps biljetterna till Springsteen med E Street Band på Globen. Klart man skulle vilja kunna se tillbaka och säga att man sett Bossen, Miami Steve och de andra. Men hur troligt är det när biljetterna säljer slut på fyra sekunder.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida