Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 10, 2007

Stryk

Målställningarna har ställts åt sidan och man plockar ner reklamskyltarna. Kanalplan går till vintervila. För någon vecka sedan spolades Zinken. I går kom de första snöflingorna och marken är täckt av frost.

Jag går upp på vinden, slår som vanligt huvudet i takbjälkarna, letar i kartongerna som givetvis står underst och hittar till slut skridskor, hjälm och klubba. Nästa vecka börjar Korpens söndagsserie i hockeybockey. Som sagt, en seger på två säsonger och den gången var jag inte med. Nu kan det bara gå bättre.

På tal om bockey. Järnkaminerna annonserar på stan om hur mycket skador spelarna har eller har haft. Men de spelar minsann ändå, de är hjältar.

Jag vet inte. Eller så är de bara utslitna och har fått för mycket stryk.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida