Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, november 01, 2007

Desinformation

Jag förstår fortfarande inte. Det skulle ju inte hända någonting, men så idag trillar det ner en kallelse till infektionskliniken på Karolinska Huddinge. Vad betyder det? Var det ett missförstånd, det där om att inget skulle göras oavsett vad, och nu blir det en rutinmässig uppföljning? Eller, har man hittat en livsfarlig smitta?

Idag var jag då på utredning. En timmes samtal där jag fick beskriva känslor och symptom och sen en massa sladdar på kroppen, som vid förhör med lögndetektor, för att mäta diverse temperaturer, frekvenser och annat medan jag fick läsa, räkna och vila - psykofysiologi.

Och på tal om desinformation, eller nåt. Varför lär sig inte Makten hur de bör agera när det kör ihop sig? Bilder på två uppenbart packade personer som hånglar publiceras i Sveriges största tidning och Reinfeldt, i det här fallet, går i försvar för sin Schenström, förnekar det uppenbara och går istället till anfall mot journalisterna, säger att det inte finns någon story att tala om överhuvudtaget. Kom igen! Vi gick inte på det där och nu blev allt så mycket värre än det hade behövt bli.

Han såg allt lite skakad ut idag i Riksdagen, Fredrik. En av hans tyngsta stunder i politiken, medgav han.

I morgon är det halvdag på Kassan. Sen blir det Halloween, eller Allhelgona, eller vad det nu är, för hela slanten. Fredag och lördag spelar jag teater.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida