Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 21, 2007

Ingenmansland

Det är inte så väldigt längesen jag var där. I Bräcke. Det ligger fortfarande kvar där i ett norrländskt ingenmansland. Tog tåget dit i går 06.58. Ett hederligt intercitytåg med bio ombord. Det vill säga film som visades med en skakig dvd-projektor. Fast ganska ny film. This is England och Underbar och älskad av alla stod på programmet. Gick på niobion (09.00). Det var Underbar och älskad... Inte jättebra, men ett bra sätt att fördriva tiden på.

Sen teaterspelande för mer eller mindre vulgära damer och mer sansade herrar (vilket ju var ett uppfriskande könsrollsbyte som omväxling) och nattåget hem.

Nu lär det här bli en sjukblogg ett tag framöver. Inte alltför länge hoppas jag, men nu gäller det att få rätsida på det här. I dag lätt feber, tung i huvudet och hela den biten. Är det då psykosomatiskt? Trötthet, utmattning? eller den där borrelian? Eller något helt annat? Ja, det måste redas ut.

Imorgon ny tid hos husläkaren som inte gjorde så mycket alls förra gången. Varför jag ändå fick en ny tid vet jag inte riktigt. Tänkte först inte gå dit, men kanske lika bra att ligga på överallt samtidigt. Borde också ringa Huddinge för att tjata om att jag vill komma dit nu och inte sen.

Som sagt, ikväll lämnar jag det där och lyssnar på Sheffields Elvis - Richard Hawley.

Bara att beklaga att BP får lämna allsvenskan. Det var kul så länge det varade.

För övrigt måste jag komma i form snarast. Bockeysäsongen närmar sig med stormsteg. Ska det bli poäng i år?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida