Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, oktober 30, 2007

Journal

Ja, det där med remisser och borrelia och så vidare. Tog kontakt med min husläkare igen som bekräftade att mina prover var skickade till Huddinge. Jag frågade vad som händer nu. De kommer att vänta några veckor, sa hon. Och sen? Ingenting. Vad? Det är sant, de kommer att vänta för att sedan inte göra någonting, oavsett vad proverna visar. Jag förstår inte alls faktiskt. Så vad göra? Jo, ta nya prover och börja om från början.

På andra fronter händer det plötsligt något. Landstinget i Stockholm har tydligen fått extra pengar av staten under 2007 och 2008 för att bota och motverka stress och dess konsekvenser. Man tror, inte utan anledning, att det ska ta hur lång tid som helst, att man ska hamna i någon jättekö och förmodligen inte få någon hjälp alls, och så ringer de redan nu och bjuder in till bedömning på en, om man dömer av hemsidan, flashig klinik på Östermalm. På torsdag går jag dit för provning, mätning, bedömning.

De ger och de tar. I går fick jag en avi från Fortum som innebar att jag kan utkvittera runt 150 spänn. I dag med posten kom en faktura på runt 600.

Man blir orolig. Min granne som flera gånger om dagen sätter upp mer eller mindre kryptiska budskap och meddelanden på sin ytterdörr har i dag lämnat hela dörren alldeles ren. Inte minsta lapp, inte ens en snörstump.

På tal om Huddinge, från och med i dag är det där jag jobbar. Nytt rum, nytt centrum att luncha i, kortare resa. Känns väl bra det där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida