Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, oktober 22, 2007

Soul-music

För de som gillar "riktig musik som den lät på den gamla goda tiden" och romaniserar brittiska män med arbetarbakgrund är Hawley från stålstaden Sheffield en guldklimp, skriver Jenny Seth i Bladet och verkar tycka att det var sådär. Något som funkar på de flesta som känner sig gråtmilda, avrundar hon det hela.

Som en smekning av själen skulle jag säga. Plötsligt är det som en frisk vind går igenom mitt inre och jag känner mig lugn. Musik är terapi. Ett gitarriff kan flytta världsdelsplattor.

Hos husläkaren var det nu annat ljud i den så kallade skällan. Nu ska det tas del av provsvar, följas upp och skickas remisser. Fortsättning följer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida