Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 13, 2008

Dagen efter

Det var en lyckad kväll i går och jag tror att de som var med hade trevligt. Det blev riktigt trångt och varmt och härligt med tjugo personer i min lägenhet. Där trippade jag runt och hällde i folk bubbel innan vi gick vidare för middag.

Maten smakade bra. Stället hade jag bokat av en slump. Hade inte varit där tidigare. Jag tycker det var en lyckat val. Vi satt ensamma vid ett långbord i denna dekadenta källare med röda sammetsdrapperier på väggarna (Det var bara de vita maskerna som fattades, som någon i sällskapet påpekade.). När vi började bli färdiga med maten började det droppa in folk utifrån och det visar sig vara en queer/lesbisk/homo-klubb. Det gav det hela en extra dimension, på något sätt. Och inget fel i det, men så småningom gick vi vidare till PetSounds Bar. Ja, och sen började det hela lösas upp och kvällen gå mot sitt slut. Och vid det laget var man ganska nöjd. En burgare på McDonalds och sen hem i säng.

I dag känns det som att det blev ett par alkoholfria öl för mycket. Lite tung i huvudet. Men nu är det dags att lätta från soffan. En dusch och sen iväg och spela teater.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida