Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, april 09, 2008

Jag hör röster

Jag hör en bekant låt och röst blanda sig med diskmaskinens tröskande. Några finns det säkert som har väntat så länge på just den här dan. (Fast inte så väldigt många. Tyvärr. På den bortre läktaren ser jag ungefär tjugo personer.)

I morse var planen vit igen men under dagen har snön smält undan. Nu blir det allsvensk fotboll på andra sidan gatan. Jag nöjer mig med ropen och domarens pipa på avstånd. Stannar inne och ser herrarna i Halmstad. Eller kanske hockey. Fast mest returen i Manchester mellan United och Roma.

Kanske skulle man begära tjänstledighet under ett par månader? Bara för att man kan. (Begära alltså. Om det beviljas är en annan sak.) Och för att livet skulle kunna vara så mycket skönare, roligare och friskare då. Och det vore ju bra.

I måndags var det musikrep med samma fina band som senast. Vi var på Lyran i Bredäng. En härlig känsla att stå och blicka ut över vattnet samtidigt som de egna sångerna skär i öronen. Det var uppladdningen inför lördag. Halv sju kliver vi upp på scenen på Klubben.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida