Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 13, 2008

Uppkördhet

Tar en promenad längs vattnet före frukost. Bort till Danvikstull och sen Folkungagatan, Skånegatan, Södermannagatan. Sen efter tidningarna var det dags att börja fixa lunch. Slafsade bort till ICA i träningsbyxor och flip-flops. Handlade. M&M och nyförvärvet W på besök. Korv Stroganoff, ris och sen kaffe och mammas kaka som jag hittade i frysen.

Promenad på Söder och stopp vid diverse butiker. Var inne och vände i city också. På väg hem köper jag en grå skjorta och en svart t-shirt på Weekday. Jag vet. Jag börjar låta som Norén nu. Men det var 75% rea. Nästan gratis.

Läser i DN om Alex James, brittpoparen och blurbassisten som blivit bonde och ostillverkare, men som även är skribent i diverse tidningar. I dagarna har hans bok kommit på svenska - Inget annat sätt (minns blurlåten There´s no other way på plattan Leisure från 1990). Beställer den hos Adlibris.

Oroar mig till och från under dagen för min mage. Men det är väl inte värre än vanligt. Eller? Nej, det är det nog inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida