Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, augusti 12, 2008

En fri man i stan

Jag åker med till Arlanda och får ta hand om en bil under veckan. Kanske skulle passa på att åka ut till någon stormarknad, eller vad det heter, för att fylla förråden. Lite smidigt att köra till korpmatch på torsdag också. Den där planen ligger lite illa till. Var är det nu den ligger? Måste ta reda på det.

Måste också byta klubb. Vill inte bara spela i Korpen. Herregud, klart jag håller division 6-klass. Men i Nåjden blir jag inte uttagen till matcherna. Jag vill ju spela, tycker det är roligt med fotboll och då vill man spela matcher. Fast vad besvärligt. Hur ska det gå till? Och vad synd. Det är ju ett trevligt lag jag tränar med och jag är ju nästan den som har varit där längst av alla.

Träffar S (och då menar jag inte S). Vi fikar med getingar, promenerar och pratar. Känns bra. Ser lite klarare på mig själv sen. Måste tillåta mig att vila. Kanske är jag inte sjuk. Bara trött. Trots att jag varit ledig i en hel vecka nu.

Lyckas i alla fall få läkartider i dag. Skadar inte att göra lite uppföljning och kontroll.

Åker hem, lagar mat, äter. Går ut och fikar - igen. Nu med mig själv och Noréns bok. En fågel skiter på mig när jag sitter utanför Skåningen. Som tur är träffas jag bara på armen.

Går till Apoteket. Köper något av alla preparat mot sura uppstötningar. Det är inte det jag har. Det skadar inte i alla fall, säger någon i personalen som kommer fram när jag står och stirrar på hyllan. Jag mår lite illa.

Eftersom jag läser den där boken hyr jag Repetitioner om 7:3. Skrämmande på något sätt. De är ju vanliga killar. Givetvis. Men med så mycket felriktad vrede. Dagen efter den sista föreställningen de gjorde skedde rånet i Kisa och morden i Malexander.

Köper en DVD med Tom Petty också eftersom den bara kostar 59 spänn.

Sen ska det sägas att det bara var en av de tre fångarna i pjäsen som var med i Malexander. De andra är fria i dag. Tror jag.

Det blev inte någon repetition i dag. Min medspelare är sjuk. Nu blir det uppehåll ett tag. Ännu mer semester, helt enkelt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida