Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 03, 2008

Truckers

Det är grått hår, skägg, jeansjackor, gamla skinnpajer och kepsar i lokalen. På scenen skägg, rutiga skjortor, men även en tjej. Det skickas runt en flaska Jack Daniels. Rock´n roll! Det är fullt ös för vuxna.

Drive-by Truckers är stökigare och något råare på Nalen än vad de är på skiva. Om jag förstår det rätt är det här deras första besök i Sverige. De njuter av det varma mottagandet och av att spela. Ser det ut som. Jag gillar det också och går hem bredbent med en revolver i byxlinningen och truckerkeps på min kala hjässa.

Fast nu lät det här lite väl klyschigt. De är, som sagt, mer sofistikerade än så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida