Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, augusti 04, 2008

Inte nu, men sen

Pjäsen heter Ginstrande spår. Vi har repeterat ett tag nu. Det är nära, det är intimt. Två främmande människor i ett litet rum. Om jag lyckas återstår att se och blir upp till var och en av avgöra, men jag kommer med det ärligaste av uppsåt att försöka gestalta denna människa och roll som inte alls är mig främmande.

I oktober är det premiär och här kan du boka och köpa dina biljetter redan nu. Och som du ser händer det mycket på Spegelteatern i höst.

För mig väntar förutom denna pjäs ännu en säsong med Herrgårdsmord. Och så börjar ett helt nytt jobb i september. Men nu, nu är det semester. Första dagen i dag. Det är måndag och jag ligger kvar i sängen, ser nyheter på tv, har tid att verkligen läsa morgontidningarna, sätter på skön musik, sätter mig med datorn i knät och väntar på regnet. Fyra veckor av rehabilitering.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida