Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, september 15, 2008

10 för de stora, 5 för de små

Kommer hem från jobbet. Slänger in tvätt i tre maskiner. Springer en mil. Hänger upp tvätten. Äter hamburgare. Lyssnar på Thelonious Monk. Måste plugga text. Vill lägga mig framför tv:n.

S och jag var i Småland i helgen. Hämtade en bil på Avis efter jobbet i fredags. Som tur är hittades inte bokningen och vi fick en större bekvämare bil än den som det betalades för. Plockade upp ett par färska plattor (säger man så nu för tiden?) på Pet Sounds, matade cd-spelaren och körde i solskenet. Kom hem i går kväll.

I Moheda bor det inte väldigt många mänmiskor, men i lördags var det stor fest. Idrottsföreningen fyllde 100 år och det kom drygt 400 pers. Det var som de där idrottsgalorna i Globen man ser på tv, fast lite mindre (men bara lite), satt vid långbord i stor bollhall. Mat, dryck, scen, orkester, artister, priser och tal. Till mig närstående personer kammade hem några fina utmärkelser.

Träffade en och annan gammal lagkamrat, de flesta även skolkamrater, som jag spelade tillsammans med 1980-1990, ungefär.

Har läst ut Lars Noréns En dramatikers dagbok och placerat den tolvtaggaren i bokhyllan. Jag har läst varenda en av de 1680 sidorna. Det trodde jag inte när jag köpte den. Trodde den skulle få ligga och samla damm för att eventuellt plockas upp då och då och att jag då skulle läsa några sidor här och där. Det är ju inte så att det är någon spännande handlling direkt. Det går mest runt runt med ångest, skrivande, regi, uppskjutna möten, shopping, trädgårdsarbete, relationskriser och så vidare i all oändlighet. Jag hamnade väl i trans på något sätt och fastnade själv i den där karusellen.

Grannen ska sälja sin lägenhet. Vill ha mindre. Kanske kan vi byta.

I morgon ska jag på rundtur med buss i Huddinge kommun.

Nu kanske jag läser lite. Kanske är det där programmet med Betnér på femman (21.55) kul. Han ska konfronteras med dem han brukar häckla. Och försöka roa dem, antar jag. Kan bli kul. Det ska jag ta reda på. Ska äta glass först. Med chokladsås. För övrigt så är det höst.

Modeblogg: Handskar och mössa behöver inte alls vara fel september 2008.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida