Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 27, 2008

Också en resa

Det tog väl en 2-3 timmar i går att skumma igenom alla tidningar. Lite kulturdebatt, nedgång i ekonomin och nu ska allt bli sämre och sämre, ny Guilloubok, Madonnapremiär, derbyidioti, vicepresidentkandidat, ett Ryssland som spänner sig och fördöms så att det låter som kallt krig och så vidare.

Kom i säng sent. Trodde jag skulle upp och komma igång på något sätt. Vaknade till. Somnade igen och var knappt vid medvetande vid 11-tiden. Lite tvätt och frukost och nu har jag inte kommit längre.

Kanske är det ett tecken på att det vankas sämre tider. Såg att Nitty Gritty konkat. Nu är det slut med lyxkonsumtion och exklusivt mode. Köp aktier i H&M.

Läste någon helt annanstans att man numera kan göra en dagstur till Tjernobyl. Tror att man utgår från Kiev. Det vore ju också en resa. En övergiven spökstad som tagits över av vargar och vildsvin. Lite som i I am legend.

Jag har ingen koll på hip hop, eller vad det heter. Brukar inte bry mig eller tycka det är bra heller. Jag har en skiva med Nas som jag köpte i New York bara för att det kändes så mycket just New York. Lyssnar av någon anledning på den och tycker att det svänger. Eller nåt.

Om jag skulle försöka ta mig ut nu och försöka få igång kroppen på något sätt, till exempel genom att springa en mil, eller så. Sen till teatern.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida