Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 31, 2008

Tillbaka till samtiden

Fredag morgon. Tåg till Trollhättan. Föreställning på trevliga Albert hotell med utsikt över älven (eller vad det där avlånga vattnet kan kallas). Bodde på andra sidan vattnet på Scandic.

Började lördagen med en promenad i solen längs med vattnet. Lång hotellfrukost och sedan tåg. Först åt fel håll, till Göteborg. Burgare på stationen sedan X2000 tillbaka till Stockholm.

Hem för dusch och sedan till 40-årsfest i förorten. Bara skådespelare, regissörer och författare där. I dag trött. Har trots detta vandrat runt hela Söder tillsammans med E. Kaffe på Hornsgatan på Kaffebaren, som fått ny ägare och inte känns lika bra som tidigare. Nu lite dyrare och inte samma personliga och snabba service.

Vidare till Hornstull via Lundagatan, och då längtar jag alltid dit. Passerade Street, fick information om yoga. Borde börja med det. Tror det kunde vara något för min kropp och själ. Fick hennes kort. Bort till Reimersholme och sedan Söder Mälarstrand till Slussen. Katarinavägen hemåt. Mötte Arn, bytte några ord, har gett ut en skiva också. Mat på Sonjas grek för en hundring på söndagar. Där satt en tjej från festen i går. Bakis. Mera kaffe. Mjölk och fil på Konsum. Köpte SL-kort på Pressbyrån. Dags att börja åka pendeltåg igen. Noterade att det var match på Kanalplan, såg sista minuterna av dammatchen. Det blev 1-1, vet inte vilka de mötte.

Nu läsning och tv. I morgon är det slut på semester och dags att börja ett nytt jobb. Spännande. Lite jobbigt. Nu har jag snart inget med kassan att göra längre. Anställningen upphör formellt i dag den 31 augusti.

Notera att jag nu ändrat i presentationen under bloggens namn. Jag är inte längre statlig tjänsteman. Men som sagt, jag fortsätter att leva på skattebetalarnas bekostnad. Nu mer begränsat till invånarna i Huddinge kommun.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida