Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, september 10, 2008

Avslut

Hinner inte skriva. Måste sova ibland. Nu är jag igång, som vanligt. Till Huddinge på morgonen. Vidare till repetition eller föreställning. Känns bra. Jag är inte längre bara trött trött trött. Jag är inte (så) sjuk. Har inte ont. Magen fungerar. Det handlar om vad och hur man gör. Sen får det gärna vara mycket. Börjar känna igen mig själv, den jag trodde att jag var, men inte längre var. Orkar vara framåt, kan tro att jag har något att komma med, är inte bara rädd, obekväm.

I mitt fall handlade det om ett jobb som stressade mig på alla sätt och tog all min energi och kraft genom att ja, jag orkar inte dra allt det där igen. Det är nu ett avslutat kapitel. I går träffade jag dessutom min förra chef och vi hade ett två timmar långt avslutande samtal där jag sa allt vad jag tänker om de enorma problem den organsiationen har och varför jag inte tycker det är en bra arbetsplats. Vi fick också reda ut det där om de där märkliga felaktiga uppgifterna som dök upp i samband med att referenser skulle lämnas. Hon förklarade att det inte var så det var sagt. Och jag tror henne. Hennes uppfattning är den motsatta. Min nuvarande chef måste missuppfattat. Där med kan även det, som ju gjorde mig väldigt upprörd när det var aktuellt, lämnas. Jag har gått vidare.

På jobbet är det lugnt. Har liksom inte fått så mycket arbetsuppgifter än. Hänger runt, träffar folk, möte här och där och fikar. Känns bra, kommer igång så småningom.

Hinner inte träna heller. Det skulle jag vilja. Springa, kanske skaffa gymkort, spela fotboll. Yoga kanske kunde vara något för att behålla balansen. Men det är så svårt att ta sig samman. Finns så mycket om man googlar. Det är teer, batik och konstiga hattar. Jag vill bara sträcka lite på mig och andas. Finns säkert det också. Var?

Hann precis hem för att konstatera att Sverige vann. Det var väl nödvändigt. Bokar biljetter till Bon Ivers spelning på Berns den 23:e. Blir säkert en fin kväll. Ska till Småland på 100-års jubileum. Borde läsa manus. Som sagt, måste sova nu. Sover gott.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida