Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, september 21, 2008

Om utifall någon undrar

Det rullar på. Jobbar på nya jobbet. Känns bra. Jag mår bra. Spelar föreställningar. Nämnde jag förresten att jag för ett tag sedan spelade för, och under middagen satt bredvid,"Lill-Pröjsarn"? Inte? Det gjorde jag i alla fall. En legend. En tävlingsmänniska. Han åt och drack snabbt och sa sen att han vann. Han åt även från min tallrik när jag för ett ögonblick inte var riktigt uppmärksam. De sa att han kallades Mördaren. Men han verkade helt okej. Repeterar. Det ska nog bli bra. Men det hela är väl inne i ett kritiskt skede just nu. Viss frustration. I dag var jag "tvungen" att sparka till en säng. Den höll. Var i alla fall ute en sväng i går. Såg Solstrålen på Spegelteatern. Gick till El Mundo och till Pet Sounds bar för sällskap och bra musik. Gick till och med till McDonalds på nattkröken. Har anmält intresse för nybyggda lägenheter i Hammarby sjöstad. Vad det nu ska betyda. Borde i alla fall stå hyfsat till i kön. Verkar å andra sidan inte vara säljläge direkt. Här i huset säljer man nu till förhållandevis låga fasta acceptpriser efter en hel rad massa visningar med inte många besökare. Tur att man har lite marginal och inte lånade till hela inköpspriset. Det går upp och det går ner. Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Antingen skriver du lite mer ofta på bloggen, lr får du för tusan höra av dig lite mer ofta!
Flickan från småland, som faktiskt undrar!

9:32 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Jag vet! Men så här när man kommer hem på natten efter 16 timmar med jobb och ska upp snart igen, det finns inte mycket att säga. Fast det är klart att det finns...

12:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida