Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juli 21, 2009

Deal or no deal?



I vilket stadium får man köpa en massa saker till sitt väntade barn? Ja, när man själv vill och bestämmer, antar jag.

Här har det "redan" handlats en hel del kläder som ligger och väntar. Och så var jag och köpte vagn (en kombi med både sitt- och liggdel). Vi hade kollat in och blivit tipsade om den där modellen och så var det liksom utförsäljning och ett bra pris. Jag roffade åt mig butikens allra sista exemplar. Höggravida kvinnor vaggade fram och kastade lystna blickar när jag stod vid kassan - jaha, var det sista, ska du ha den?

Sen fällde jag upp, vad heter det? "cabbade upp" och vinglade ut på stan. Ingen kunde veta att det inte låg ett barn där i och folk mjuknade, tanter log och så fick jag åka gratis och stiga på i mitten av bussen. En försmak av vad som komma skall.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Verkar vara rena racermodellen !

Blivande farfar

3:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida