Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juli 12, 2005

Går hemma och ligger

Jag erkänner, gör åtminstone en halv pudel och tillstår att det nu är alldeles underbart att bada. I går blev det två dopp och i dag när jag passerade Långholmen på min löprunda runt Riddarfjärden stannade jag till för att kyla ner mig. Det blir onekligen lite svettigt att springa i trettiogradig värme.

För övrigt har jag inte haft anledning att förbättra min tid på tre kilometer ute vid Steninge eftersom ingen har slagit mina 11.52.

Förutom att springa då, gör jag inte mycket på mina lediga dagar. Ligger lite i solen, ligger i skuggan och sen ligger jag lite till i solen. Ska i alla fall ta mig ut och äta i kväll.

När man ligger där man ligger kan man passa på och fundera lite på framtiden. Har plötsligt dykt upp väldigt intressanta möjligheter för hösten. Återkommer till det när jag vet hur det blir. Snacka går ju. Först blir det semester. Om två veckor tänker jag åka söderut. Vi talar då inte om Spanien eller Grekland utan Småland/Skåne.

Det är juli och varmt, varken tidningar eller bloggar innehåller några större sensationer eller konspirationer. Demokratin är inte hotad för tillfället. Elittyckarna kan ta det lugnt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida