Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 20, 2005

Förortsutflykter

Man äter kräftor. Försöker sjunga snapsvisor, men kommer bara ihåg Helan går. Jagar mygg. Grillar, för man blir inte mätt på kräftor. Fryser lite, för det märks att det börjar bli höst. Bra att inte dricka sprit. Med mig hem får jag en bil till ett värde av, inte vet jag, 250 000, eller så.

I går fick jag besöka de fina markerna i Nacka-Orminge. Annars lever jag det mesta av mitt liv isolerad i mitt innerstadsgetto. Har ingen aning om vad som försigår i de så kallade förorterna. Ni vet de där med ett litet centrum runt vilket människor bor i stora likadana hyreshus. I kväll gör jag därför en utflykt till Rågsved. En plats som fött Thåström och Ebba Grön. Bara en sån sak.

Tidningen slår ner som en bomb på hallgolvet. Plötsligt gör Hammarby sin kanske största värvning någonsin. Beror väl på hur man ser det och återstår att bevisas, men nu, när det redan börjat vända, kanske kan det räcka hur långt som helst...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida