Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, augusti 18, 2005

Loser? Jag? En vinnare!

Jag spelar fotboll hela tiden. I kväll sjätte matchen på två veckor. Börjar bli lite stel i ljumskar och höfter. Har väl med åldern att göra. Dessutom är det så att vi förlorar hela tiden. Roligt i går var i alla fall att IFK Aspudden hade en hejarklack, något jag aldrig varit med om tidigare på den här nivån. Alltså inte bara mamma och bror som hejade utan ett hulliganliknande gäng med banderoller, megafon och det i sammanhanget obligatoriska toapappret som kastades in på plan. Och så en rad mer eller mindre begåvade ramsor förstås. Uppfattade såväl ord som supa och knulla som IFK kämpa på. Vi fick givetvis också en släng av sleven; Hata Nåjden, Hata Nåjden.

Min läkare har någon gång påstått att jag har någon sorts katarr i magen. Jag tror henne. För att förbättra det hela har jag försökt äta ganska nyttig mat, fibrer och sånt och inte så mycket fett och kaffe. Har inte kunnat finna något klart samband mellan denna diet och allmänt välmående. Eller har jag nu drabbats av hybris efter att ha känt mig stark ett tag? Passar på att dricka kaffe fem gånger om dagen, snusa så mycket som möjligt, dricka läsk, äta kebab till lunch och på McDonalds till middag. Den som vill ha mer information är välkommen att kontakta närmaste vårdcentral.

Lyssnar igenom de elva skivor jag har med Dylan. Kanske slutar det med att jag bokar biljett till konserten i Globen 17:e oktober.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida