Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, september 07, 2005

Nu rockar det!

Ja, jäklar i min lilla stereo vad det rockar! I dag släpptes den och ett par timmar efter det att skivbutiken öppnat var jag där och införskaffade "A bigger bang" med Rolling Stones. Finns kanske anledning att återkomma till den, men just nu är jag bara på låt nummer tre. Lite tidigt för något djupare omdöme.

Sannerligen, det våras för oss gubbrockare. Om en dryg månad är Dylan i Stockholm och Scorseses film om den samme har just haft premiär. Verkar inte få med mig någon på konserten. Det blir till att gå dit själv. Alla har ännu inte förstått sitt eget bästa. Släppts har också ännu en skiva i serien The Bootleg Series (Vol 7), som ett slags soundtrack till filmen.

Skulle inte det vara nog, säger kanske du då. Nej, nej. Lundell planerar tolv kvällar på Tyrol med start i oktober. Den 22 september kommer boken "Värmen", den avslutande delen i trilogin som inleddes med "Saknaden" 1992. 28 september kommer nya skivan "Lazarus". Ja, ännu en skiva från mannen som helt saknar hämningar. Härligt. Måste dock erkänna att inte ens jag hunnit med på sista tiden. Har fortfarande inte skaffat "Högtryck" från i våras. Den som kommer nu måste bli tredje plattan inom ett år, nästan i alla fall. Och fler lär det bli nästa år...

Några psykningar lär inte fungera. Även om tysken och hans ungrare inte ville lämna ifrån sig träningsplanen i tid och lät svenskarna stå och stampa vid sidan i tjugo minuter vinner Sverige i kväll i Budapest. Ljungberg får gärna göra sin helikopterfint igen. Sen döper vi om den till budapestcentrifugen. (Förlåt, ett litet obegripligt internt skämt.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida