Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, september 05, 2005

Hela bollen måste ligga still!

Är det Gud som straffar USA och människorna i New Orleans? Nej, jag tror inte det. Ibland kanske man kan få för sig att jag tycker illa om USA när man läser den här bloggen. Så är det absolut inte. Det är ett land jag älskar på många sätt. Samtidigt som jag avskyr en stor del av deras politik. Det är verkligen fruktansvärt det som hänt där. Precis lika hemskt som när det händer något liknande någon annanstans i världen. En fråga bara. Varför denna cowboymentalitet? Varför börjar i stort sett alla springa runt med vapen och är beredda att skjuta varandra?

Det är skönt att Zlatan fick göra mål. Tror han blir lite sur annars - mannen med gesterna. Även om han nu fått lära sig att man ska säga att det viktiga är att det går bra för laget. På onsdag vill man ju att Zlatan är på gott humör och får känna sig som en hjälte igen...

Det är synd att jag inte fick göra mål. Bara 1-1 mot Sköndal i kväll. Men en rejäl kämpainsats. Det var roligt att spela igen. Efter fem raka förluster var jag trött på fotbollen. Konstigt det där med grupp-psykologi. Senast jag var med kände man innan matchen att det inte skulle gå bra, att ingen ville kämpa och inte spela för varandra. Så i dag. Alla springer, snackar, kämpar, lirar. Jag hade ett skott som seglade någon decimeter utanför högra krysset. Och så i slutminuten. En perfekt passning som skär genom försvaret. Jag kommer från min mittfältsposition på högerkanten. Helt ren. Tror ni inte den för dagen gulklädde mannen blåser för offside. Trots allt. Ibland känns oavgjort nästan som en seger.

Öster till allsvenskan!

Åtta procent i DN:s nätundersökning tycker att Sverige spelade uselt mot Bulgarien. Är de seriösa, eller?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Trevlig blogg!

ÖIF mot allsvensan - Räppe mot fyran

1:00 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Jag antar det innebär ett steg upp för Räppe. Det glädjer mig verkligen. Har ju själv gjort ett par säsonger i Räppe GoIF.

5:21 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida