Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, september 06, 2005

Hönsgård

Den äggsjuka panelhönan Göran Persson vankade fram och tillbaka i söndagens partiledardebatt. Sa han hade ont i ett knä, men som de flesta kommentatorer konstaterat verkar han inte särskilt intresserad och hade inte så mycket att komma med. Det hade inte någon annan heller. Det vanliga förutsägbara. Jag säger det jag vill säga ett par tre gånger så har jag det sagt, sen kan du säga vad du vill. Inte mycket till debatt.

Lite med Persson som med Carl Bildt när han kom tillbaka från sina internationella uppdrag, kanske. Jag är för stor för det här. Fast Göran längtar inte till Europa eller New York, utan hem till Perssons gård. Kanske att vi, o ve, får en borgerlig regering nästa höst. Ett dilemma det där. För vi har ju inte så mycket nytta av de trötta sossarna heller. Var är revolutionen?

Oj, vad mycket bra musikserier det serveras på SVT. I sommar har det varit soul och så var det countrymusikens historia, rockens historia och så nu, med start i går, Get up, Stand up. Dokumentärserie om pop och politik. Kommer i sex delar, på måndagar alltså!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida