Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, september 26, 2005

Nypremiär

Börjar dagen med nypremiär. När jag släppte in publiken undrade jag vad moppekillarna, de där tonåringarna med trött uppsyn och fjunig muche, gjorde där. I materialet vi skickat ut till skolor antar jag att det framgår att det är en mellanstadiepjäs. Men gärna för mig. En sjua var ditsläpad. Vet inte vad de tyckte. De kom i alla fram efteråt och hämtade sina programblad och frukt, men såg kanske lite skamsna ut. Eller så är det bara så de ser ut.

I kväll går jag på Söderstadion. Har tyvärr inte blivit så mycket av det i år. Assyriska ska väl vara en lätt match. Eller? Det svänger om Bajen, som det heter. På alla möjliga sätt, så vi får väl se. Royal League i sikte. Vem som nu vill spela där? Det visar sig dessutom vara rea. Femtio spänn på Östra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida