Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, september 26, 2005

Payback time

Så fick jag betala tillbaka till mina amerikanska vänner. Fast några helt andra. Hamnade bredvid några utbytesstudenter på Söderstadion. De hade frågor om varför det delades ut gult kort, hur lång pausen var, vem han var som gjorde mål, vilken min favoritspelare är, varför alla håller upp sina halsdukar och så vidare. Jag svarade gärna, kul att prata engelska och kom att tänka på att jag måste åka till New York igen. Eller kanske någon helt annanstans i det stora landet i väster.

Mot ett, åtminstone mot slutet, uppgivet Assyriska kunde Bajen spela ut. Och så har Paulinho vaknat. Det var inte bara det att han gjorde två mål. Han kämpade, tog emot bollar, spelade och ibland, som vi säger, gjorde han en gubbe eller två. Bra där!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Blog Buzz News: PubSub Improvements Coming, BuzzMetrics Sold
PubSub to Measure Blog Influence by Category from ClickZ says that PubSub is supposed to release a new version of its LinkRanks service, to help you find key blogs in various topics.
Do you want good info on website visitors? Just take a look at www.webindiayellowpages.com and look around. It's all there.

10:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida