Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 30, 2005

Och de nominerade är...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag förstår icke vad de säger i Norge. Och det blir ju roligt. Så, ibland är jag rolig, hurså?!

Var och åt på den där thailändska restaurangen där det låter som att det regnar och åskar. Har inte varit i Thailand så jag vet inte hur genuint det är. Ganska gott i alla fall. Och får jag banan, glass, marräng och chockladsås till efterrätt så blir jag glad.

Gick sen till Allt om Stockholms prisutdelning, Bäst i stan, på Mondo. En ganska avslagen historia. I ett rasande tempo fick man i alla fall veta vilka som röstats fram till bästa restaurang, Thai boat, bästa artist, Lena Ph, bästa teater, Scenario. Vi vann förra året och var nominerade även i år, vilket spökrösten på känt galamanér avslöjade, som tur är behövde jag inte gå upp på scenen och hålla förvirrat tacktal. Ja, sen var det en del kategorier till, butik, fritidsställe, hotell och så där.

Om man skulle flyga till Berlin? Har sett i reklamen att man kan göra det för 199 spänn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida