Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 30, 2005

Fara på taket!

Vintern rasar...in genom mitt fönster, låter det som i alla fall.

Var på House of Prince i går för att kolla läget. Ska spela teater hos dem på fredag. Måste vara en av få kvarvarande oaser för rökare. Där får man röka lite varstans. Fattas bara. Det gjorde jag inte i alla fall.

Annars återstår bara inpyrda arbetsplatser som teatrar. På både Stadsteaern och Dramaten finns det platser där man får röka.

Några tips till dig som ser det som ett viktigt kriterie när du söker jobb. Att man får röka alltså.

Måste, som alla andra, kommentera en annan betydligt viktigare frihets- och toleransfråga. Det var bra att Åke Green friades. Det har redan börjat och alldeles för många vill idag fortsätta inskränka männiksors frihet, i Sverige och över hela världen. Och man gör det med det demokratins och det öppna samhällets bästa för ögonen, säger man. Det går inte ihop.

Vi kan inte ha ett samhälle där vi sätter de som säger och tycker tokiga saker i fängelse. Sen är det en annan sak att Green och hans hejdukar ska bekämpas. Man skulle nästan kunna säga att de är en cancersvulst på samhällskroppen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida