Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, december 24, 2005

God Jul!

Hem till byn. På ICA hälsar tanter jag knappt känner igen och frågar hur jag har det i Stockholm och det småpratas lite med folk i min egen ålder som har barn som är elva år. Alla är där dagen före julafton.

Ger mig ut i naturen. Det luktar gödsel även på vintern. Det är kolsvart i den småländska skogen. Grusvägen är täckt med ett tunt lager snö, jag ser ett par meter framför mig. Det är tyst. Har påven lustig hatt? Antar det. Skiter björn i skogen? Det händer. Det finns mossa.

Träffar min gudson. Det blir brottning och dinosaurier och kommentarer som - det där var kanske inte direkt vad jag hade önskat mig. Julklappen från mig har han redan så det får bli byte.

I dag ser jag Inte på Kalle Anka. Då spelar jag spel med mormor istället.

God Jul!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida