Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, december 02, 2005

Inte vet jag?!

Alla behöver vi ta det lite lugnt ibland, men är det inte lite konstigt med en statsminister och utrikesminister som inte lyssnar på nyheterna på radio eller åtminstone tar en kik på kvällstidningarnas löpsedlar? Eller inte ens känner någon som gör det som kan informera dem?

Man har ju hört talas om det där provet man måste göra för att få jobb på UD. Frågor om vad Ugandas kulturminister heter och sånt. Kanske borde man också veta att Thailand är ett vanligt resmål för svenska turister och kanske borde provet även göras av de på de högsta positionerna.

Det alla vi andra visste, visste inte de förrän något dygn senare. Onekligen befogat med kritik där. Som vanligt kommer det inte få några större konsekvenser.


Trots utrensiningar går det fortfarande hitta konstiga skivor i min samling. Sugar Ray, vad är grejen med dem egentligen? Och omslaget med en ganska naken tjej i konstig position och titeln Lemonade and Brownies, hm... ? Ja, jag vet faktiskt inte.

Årets julklappar är som vanligt sprit, böcker och DVD-filmer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida