Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 16, 2006

Glaslirare

Efter fem minuter ser det ut som att Sverige tänker göra en tysk repris. Fast värre. Herregud! Pinsamt.

Man kan istället roa sig med att läsa Johan Croneman i dagens DN. "Sven Nylander är 44 år och han ´måste ha fått något i glaset´. Allvarligt talat: En giftpil från en passerande pygmé ute på Avenyn hade varit en bättre undanflykt. Visserligen har det funnits urtrista kvällar på krogen, och någon gång har vi alla tittat på varandra och sagt: ´Nej, nu går jag och tvättar händerna en stund, om någon kommer förbi och vill lägga något i mitt glas går det jättebra!´ (...) Det är en skröna från 60- och 70-talen, att knarklangarna gick och lade droger i glasen, varpå man svepte sin öl, blev påverkad, och utbrast: ´Oj, vad gott det skulle vara med lite knark nu´."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida