Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, augusti 31, 2006

Snigel! Vem?

Hej, det är Snigel, säger en pipig röst i andra änden av luren. Bland de grova byggjobbarna är jag Björne från Björnesmagasin. Heter man Björn (-e) och spelar teater så kan det ju inte vara på något annat sätt (?).

Idag kom inkallelseordern. På måndag inställer jag mig på ett nytt bygge. Inne i stan den här gången. Det är inte New Jersey, det är Stockholm, men nästan som i Sopranos värld.

Uffe har lämnat kvarteret. Uppväxt som han är här på min gata. Nu sägs det att han ska sälja lägenheten nere vid Zinken. Och det med stor vinst.

Den vanliga visan med hyresrätt som reas ut och förvandlas till bostadsrätt och miljoner hamnar i fickan på den som satt på kontraktet. Lite konstigt det där kan man tycka, även om man inte skulle tacka nej om man "drabbades" själv. Fråga sossarna.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En T-shirt för Björn(e)?
Jag hatar Snigel!

;-)

3:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida