Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, september 02, 2006

En på tusen

Paul Weller har varit med och designat en Fred Perry piké som ser ut som Fred Perry pikéer brukar se ut. Fast den här är dyrare. 1000 numrerade ex i hela världen, 10 fick man in på Nitt Gritty, nu 4 kvar. Vill alla sen veta vem som designat din tröja? Nej. Vill man ha den? Ja. Kan man ändå låta bli att köpa den? Ja, faktiskt.

Laddar ner Fibes Oh Fibes! Är jag inte helt fel ut är detta vad en kreddig musikkritiker skulle kunna kalla yachtrock. Det låter lite stekarsommar, helt enkelt. Det är definitivt inte min vanliga visa, inte en distad gitarr så långt örat hör, men inte ens jag kan låta bli att dansa loss på vardagsrumsgolvet.

Höll jag på att säga innan jag kom på att jag bor i en lägenhet med bara ett rum. Fast då är det väl definitivt vardagsrum också? Ja, ja, det var inte det som var poängen. Det är skön musik, sen får de ha hur många taskiga influenser de vill. Toto har nämnts i sammanhanget, jag säger inte mer.

Har besök av flickorna från Småland. Framåt nattkröken rotas ett gammalt VHS-band med Pyjamasavsnitt fram. Minns ni detta geniala ZTV-program? Jag och vi skrattar på oss. David och framförallt Peter går runt på stan innan de blev heybaberiba med hela svenska folket och är hur tramsiga och roliga som helst.

Igår: Håkan Hellström på Grönan. Jag står bland fjortisarna och blir knäsvag och får något fuktigt i ögonen. Så mycket kärlek från scenen - och från publiken. Jag behöver inte säga det igen, det jag sa efter att ha sett honom i Uppsala i våras gäller fortfarande. Det är inte en slump att han är den enda en recensent under en spelning kysst på munnen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida