Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 15, 2006

Paus på rätt ställe

När det är söndag och solen skiner gör vi som det nordkoreanska folket, vi går alla åt samma håll, sen sitter vi längs husväggar och dricker kaffe. Folket gör så ibland. Och det känns bra. Lägenheten städad, alla morgon- och kvällstidningar lästa. Hinner till och med laga mat hemma, min egen motsvarighet till den reinfeldtska korvgrytan: vitlök, köttfärs, persilja, tomater och potatis i en enda röd-grön-röra.

Tror det var i torsdags, tolvnyheterna i P3 - Billy Butt får inte resning. Punkt. Paus. - I eh, högsta domstolen. Nu har den stackarn fått hjärtattack också.

1 kommentarer:

Blogger Björn Johansson sa...

Jag kan ju inte veta säkert heller. Klart att han är ett svin som lurat tjejer till saker de förmodligen inte var så sugna på i utbyte mot falska (?) löften. Antar det ändå inte är våldtäkt i lagens mening.

4:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida