Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 22, 2006

Sista rycket

Springer en förniddagsrunda före frukost. Möter en hyffsat känd skådespelare. Stannar och pratar lite. Fortsätter med Christian Kjellvanders högtidliga stämma i öronen. Kyrkklockorna ringer. Möter minister Carlgren. Stannar inte och pratar.

Efter det teaterrepetition. Ska vara med i "Mord" på Spegelteatern. En fruktansvärd pjäs. Krig, mord , död, slakt. Överdrivet effektsökeri? Inget kan överträffa verkligheten.

Sen träffar jag Annie. Ungefär 80 timmar gammal. Och imorgon, sista rycket. Tre dagar kvar på bygget. För imorgon har det flaggats för övertid. Nu ska skiten ner! Och så ska det omorganiseras lite i fikarummet. Fackets inspektörer var inte direkt imponerade av centimetertjockt lager grus på golvet, verktyg överallt och inga skåp för privata kläder och saker. Som tur är var jag på lunch när de var där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida