Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, oktober 17, 2006

Värst av allt!

Och inte nog med det. Tobaksskatten chockhöjs! Och anar man inte en högerprofil även här? Priset på arbetarnas och böndernas snus höjs mer än priset på, låt säga, feta cigarrer. Ingenting är en slump. Man anar konspirationer överallt.

Å andra sidan sägs det att det där inte stämmer. Inte längre i alla fall. Portionssnuset har blivit en angelägenhet för högutbildade, tjäntemän, borgare och kvinnor i alla läger. (Har nu lyckats klämma in så väl arbetare, som bönder och borgare i denna korta text. Man frågar sig, vad tycker egentligen prästerna?) Upp till kamp!

Det är inte första gången någon säger det på bygget när jag glider in i fikarummet - Där kommer en lycklig människa. Är det jag? Känner knappt igen mig själv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida