Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, januari 09, 2007

Laga går ju

Ingen missade väl Oasis i söndags! Jag har nämnt den tidigare, Lord don´t slow me down. Utan förvarning dyker den upp i SVT2. I sista stund skummade jag över tv-tablån, sen fick det gå hur som helst med Hoffa och alla tusenbröder. Inget om någon repris. Inte ett spår på SVT:s hemsida.

Mina sällsynta och torftiga matlådor kommenteras på jobbet. Att de är som de är kan bero på att jag kvällen innan ätit toast skagen, oxfilé och creme brulé och sen kanske ska, så att säga, äta på en indier efter jobbet.

I helgen tänkte jag laga mat. Jo, jag kan ju det, men det blir liksom inte så ofta. Ibland, som igår, jobbar jag sexton timmar. Ingen tid till långkok och surdegar då inte. Och ibland blir det bara inte av. Skulle tro det blir något italienskt ur På fest med Sopranos som jag fick i julklapp. Carmela kan det där.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du kan ju se Hoffa-tusenbröder på svts sida klicka på rubriken PLAY, så ligger ju alla svts program där! /Micke

6:34 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Gött! Då kan jag kolla slutet där. Värre är det för den som vill se Oasis.

8:23 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida