Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, januari 12, 2007

Skäggrock

Ännu en vecka utan besked om min framtid. Och lika bra det, var inte så sugen på negativ besked just den här veckan. Vet inte om jag kommer att vara det någon annan heller, i och för sig. Senaste bud: Fackliga förhandlingar i veckan som kommer. Besked inom ett par veckor. För att se det positivt, att vi varit kvar så här länge kanske tyder på att det verkligen finns de som vill ha oss kvar.

Jag kommer att tjata om det till det bittra slutet. Och kanske längre än så. Om regeringen anser - eller de inte bara anser, det är väl rent av de som bestämmer - att Försäkringskassans uppdrag är att prioritera ohälsan och hantera generationsväxlingen inom organisationen. Då kan det inte vara fel att ha kvar oss som är unga friska glada akademiker, som är nyutbildade och som arbetar med ohälsan.

När en kvinnlig recensent tyckte att det var så gubbigt att det började växa skäggstubb på hennes haka, tänkte jag att det där måste vara något för mig. Skaffar Pengabrorsans skiva. Coverlåtar, nu med svenska texter, direkt frånHornstull. Gubbrock är skiten.

Och när jag sen ska göra mig av med skäggstubben - som i och för sig kommer i vilket fall som helst - använder jag min nya Gillette Fusion Power, lanserad i dagarna. Hur många blad som helst på alla möjliga sidor. Och den vibrerar. Vilken grej.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida