Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 21, 2007

Som en stock

Thank you for smoking är möjligen en bra film. Jag vet inte för jag somnar. För det mesta är jag igång så mycket på dagarna att varje gång jag kommer hem och tycker det verkar vara en bra idé att ligga bekvämt och titta på film slutar det med att jag hamnar i koma. Det handlar alltså inte om at nicka till lite, utan det är djupsömn, REM och hela den biten. Och så vaknar jag flera timmar senare. (Trogna läsare minns även hur det gick med filmen United 93.)

Thank you for smoking har jag försökt med två gånger nu. Kommer väl en kvart vidare i filmen per gång. Efter fem dagar har jag kanske sett hela.

För övrigt kan jag tipsa om sopranosboxar till extrapris. På No.1 Video kan en säsong inhandlas för 299 spänn och två för 499. Slå till!

Och på tal om film och tv och så. Om du inte visste det så är drygt två år vad en (vissa) digitalbox klarar. Varje gång jag sätter på min står det ogiltigt kort på en i övrigt svart ruta. Och ja, jag har bytt till ett nytt kort. Boxen måste liksom värmas lite. Står den på en dryg kvart och man trycker lite fram och tillbaka på kanalväljaren dyker bilden plötsligt upp. Fast då sover jag redan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida