Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 15, 2007

Pendelelände

Nä, dra mig baklänges... Vad är det med mig? Idag steg jag för första gången av pendeltåget vid Södera station och tog uppgången mot Rosenlundsgatan, annars har jag fortsatt på andra äventyr på andra delar av Söder eller tagit tunnelbana från Mariatorget. Vad jag då upptäcker har inte någon som helst rimlig förklaring.

De morgnar jag inte först tagit tunnelbanan har jag kommit gående och passerat under Rosenlundsgatan precis där nedgången till pendeltågen är, och istället stressat vidare i riktning Medborgarplatsen för att inta perrongen från andra hållet (!). Vad ska man säga? Intet. Jag vet ju det där. Egentligen. Har faktiskt bott på Söder i sex år och rört mig i de här kvarteren. Allt jag kan säga är att jag är en nyvaken pendlare.

Ikväll rullar "den riktiga" fotbollssäsongen igång. Nåjdens FK känner på lädret för första gången i år. Detta på den utmärkta - eller? - träningstiden 21.30 i Liljeholmshallen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida