Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, januari 13, 2007

Den nakna kocken - Det är jag


Här står jag i mitt rymliga kök och svänger ihop en chokladfudgetårta. Eftersom jag kom från två lyckade mixedmatcher i fotboll, där jag var mycket aggressiv målgörare, var jag liksom lite varm. Förhoppningsvis droppde det inte svett i smeten.

Mellan matchen och baket passerade jag Hötorgshallen för att inhandla lite italienska godsaker som korvar, mozzarella och ricottaost. Utanför på torget köpte jag blommor av grabbarna som skrek amigo när jag passerade.

I tidningen varnas för galnakräksjukan. På T-centralen stod en stackars kvinna och kaskadkräktes bakom en pelare. Jag sprang och tog skydd, har inte tid att vara sjuk. Absolut inte imorgon.

Nu har jag städat också, så det börjar bli dags för den där duschen, som varit på gång ett tag nu.

På stereon är det Högtryck med Lundell och på tv:n italiensk fotboll. Vet inte om en lördag behöver bjuda på så mycket mer än så här. Kanske stannar jag inne och väntar på ännu bättre tider.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida