Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, januari 19, 2007

Besvärliga människor

Döm inte hunden efter håren, boken efter omslaget och så vidare. Gänget som kommer till slottet utrustade med systemkassar, halvdassig klädsel och kepsar visar sig vara ett skönt gäng. Visst, jag är full men har koll ändå, säger en engagerad kille som verkligen har koll på historien och alla detaljer i vår föreställning. Och efteråt visar sällskapet stort intresse för platsen och byggnaden, från Viking sote till Wennergren, och börjar ställa frågor som i alla fall inte jag kan svara på som bara har varit där några och hundra gånger.

Annars då? Jo tack, åt en semla till lunch och hade sen ett besvärligt samtal på jobbet som gjorde mig först nervös och sen uppspelt på något konstigt sätt bara för att det var första gången och jag klarade av att hantera det. Det handlade om vad vissa skulle kalla en "kund" som liksom blev minst sagt upprörd, besviken och förbannad.

I helgen blir det mera teater och inte så mycket mer - hoppas jag.

För övrigt var det kul när Svenskans sportkrönikör kallade det där de där i blågula tröjor har för sig i Sydamerika för pott-träning. Fast det tycker nog inte dom som åkte dit för att impa på Lagerbäck och ta sig till Nordirland i mars.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida