Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 14, 2007

14 januari

Just detta datum sluter Magnus Eriksson stillestånd med sin son Erik i Lödöse. Bildas Allmäna idrottsklubben i Solna. Börjar barnens brevlåda sändas i radio. Utnämns Ingmar Bergman till chef för Dramaten. Är det svensk premiär för Mupparna i tv. Föds Lars Forssell, Lena Hjelm-Wallén, Steven Soderbergh, Dave Grohl och Victor Valdés.

Just denna dag 1973 spelar Elvis för hela världen direkt från Hawaii och på BB i Växjö ser jag dagens ljus för första gången.

Ikväll är jag lite nyfiken på Manchester 1973. Life on mars, SVT2 21.20. Nu tillbaka till grytorna. Snart kommer gästerna.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis, ha en blåsig men trevlig söndag.

2:05 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Tack för det! Jag håller mig inne så att jag inte blåser bort.

2:21 em  
Blogger Lena sa...

Nämen grattis! Ytterligare en stenbock! Vi har två i familjen!

4:25 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Tack! Det är något speciellt med stenbockar. Frågan är bara vad?

7:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida