Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, februari 05, 2007

Saved

Det gör ont när pulpor brister och när tänder dör. I dag gick proppen ur, så att säga, och jag, som annars tror mig vara ganska stryktålig gav upp.

När jag började tappa talförmågan och var tvungen att lägga mig på jobbet för att jag höll på att svimma och/eller spy, var det dags att ringa tandläkare Berge. Tid erbjöds efter dagens slut, d.v.s. 17.00. Tillbaka i viloläge, för att en kort stund senare komma ner som ett spöke till mina kollegor, som bestälde taxi och ringde tandläkaren och sa att nu kommer han.

Taxichaufför som diskuterade både det ena och det andra medan jag fixerade blicken i fjärran och kramade plastpåsen i handen och koncentrerade mig på att inte kasta upp. Sen spruta, lättnad, borra, bakteriedöda och jag var tillbaka bland de levande.

Gick visslande en sväng i butiker, ringde utan tvekan några uppskjutna samtal, handlade lunch och nu ska jag lägga mig framför tv:n, äta och se de sista avsnitten av The Office.

Vad lite spänning, rening och smärta kan göra i vardagen!

Sen var jag klart lite allmänt nedsatt av nattens fumliga match i Miami, som Colts lätt och rättvist vann. Om jag förståt rätt har de aldrig tidigare vunnit, så grattis till det! Men tre timmars sömn blir i minsta laget.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Måste du vara i princip död innan du söker hjälp?!

Undrar någon som bryr sig om dig och som var med under tarmdramat januari-98...

/S.

9:11 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Lite så är det nog. Och den här smärtan var helt klart i klass med tarmhistorian. Om jag minns rätt, fast det är inte säkert, det var ju ett tag sen.

7:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida