Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, januari 31, 2007

Följande gäller:

Nu hade jag just skrivit ett ganska långt och intetsägande inlägg när Safari oväntat avslutades. Ja, det var verkligen oväntat!

Kan bara säga för nytillkomna läsare att det här är min alldeles privata blogg där jag skriver om sådant som ibland är totalt oviktigt för dig. Och ibland alldeles livsnödvändigt. Det är inte oblgatorisk närvaro men du är mycket välkommen!

Kan förresten också säga att Jarvis Cocker har hedern i behåll. Han sjunger bra och för sig i Bernssalonger precis som en medelålders popkille ska göra. Han är lagom bakåtlutad, med glimten i ögat och lite småskojig i mellansnacket, samtidigt som han är energisk, skuttar runt och är allmänt teatralisk under låtarna. Och han klarar sig utmärkt utan pulplåtar. Några låtar som växte live var Black Magic, kanske kvällens höjdpunkt, och Fat Children. Ja, så var det med det.

Några hållpunkter för återstoden av veckan:

Onsdag: The last king of Scotland på bio.
Torsdag: Hockeybockey i Vårberg. Och mina usla lagkamrater som tillsammans med mig under två säsonger tagit så mycket som noll poäng gick (!) och spelade 3-3 förra veckan när jag inte kunde vara med. Hur bara kan de? (Ja, det kan man verkligen fråga sig?)
Fredag: Ännu odefinierat utehäng. Och så är det nästan tradition att på fredagar göra en inventering av utbudet på PetSounds.
Lördag: -
Söndag: Veckans höjdare! Veckan avslutas och de nya inleds storslaget. Uppesittarnatt med vänner och snask och Super Bowl XLI . Man kan nästan så mycket regler så att man hänger med men vet knappt vilka lag som spelar. Det är vackert. America, Fuck yeah!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida