Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, februari 04, 2007

Konstigt

Mannen är ett geni! En av 2007 års bästa skivor måste redan vara här. Men The Good. The Bad & The Queen visar sig Damon Albarn från sin allra bästa sida. Pop med sköna melodier och konstnärliga kvaliteter, utan att det blir sökt och konstigt. Bara vackert.

Konstigt är det där emot att jag i går i något försök till andlig självspäkning satt och tittade på Melodifestivalen (jag klarade det inte riktigt, var tvungen att zappa lite). Men så kom Addis Black Widow med sitt vansinniga försök till låt och sång och allt blev ännu konstigare och roligt på riktigt. Det kallar jag humor.

Ungefär i stil med The Office, som jag sen gick vidare till att titta på. Brände av första halvan av första säsongen. Visst känner vi igen oss. Nästan så där konstigt kan det vara på en arbetsplats. Och jag skrattade lite extra och de där bitarna när det snackas om nedskärningar och uppsägningar och åt personalens oro och väntan på information.

Själv är jag kvar på mitt jobb. Vi ligger lågt och hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

Nu borde jag eftermiddagssova lite. Super Bowl kommer att ta på krafterna. Och ingen italiensk fotboll med Zlaten är det. Och väl är väl det. Fotboll är värt mycket, men inte livet. När folk dör på fotbollsarenor är det bara att lägga ner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida