Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, januari 31, 2007

Do it like they do on the Discovery Channel

Efter julens och övriga helgers stilltje har skivsläppandet kommit igång på allvar igen den här veckan. Och det är goda tider för anglofilismen. Ett måste för alla som gillar doften av regn, desperation och stora städer, skriver Strage i DN om Jamie T. (...) Ambivalent kärleksförklaring till vardagen i et fuktskadat imperium; i en grådisigt nostalgisk världsstad där inget längre verkar viktigare än Celebrity Big Brother, skriver Lokko i Svenskan om The Good. The Bad & The Queen med Damon Albarn och Paul Simonon. Visst låter det underbart!

Om jag bara kunde skulle jag genast slå över till Manchester United - Watford. Men min digitalbox levererar bara Discovery - och där måste jag göra en lite utvikning; Hur är det möjligt? Discovery, men ingen av de andra tjugo kanalerna? - om den inte först får värma upp sig minst en halvtimme. Jag måste köpa en digitalbox - igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida