Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, februari 02, 2007

Tandtroll

Du kanske inte undrar hur sjuk jag är, utan vilken arbetsförmåga jag har. Okej, jag har arbetsförmåga, men mitt allmäntillstånd är helt klart nedsatt. Och detta på grund av en tand.

I säkert ett år har jag ignorerat kindtanden som liksom har spruckit. Genom att mest tugga på andra sidan har det gått bra. Nu går det inte längre. Jag vaknar på natten av att jag har ont, får huvudvärk och känner mig allmänt obekväm, spänd och irriterad. Snabbaste tiden tandläkaren kunde åstadkomma är på tisdag.

Vad gäller det där med digital-tv gick jag in i en butik igår och blev lurad. Han sa att det billigaste och smidigaste sättet för att få en ny box är att säga upp abonemanget och sen skaffa ett nytt. Tycker han ja, för att han ska få någon sorts bonus. Det bästa är givetvis att ringa till Comhem, förlänga abonemanget och få en ny box på posten. Det slutade med att jag till ett lägre pris än vad jag betalar idag får fler kanaler och en ny box.

Nu en snabb dusch och några värktabletter, sen ut och äta - får väl bli någon lagom tempererad puré, eller nåt - och mycket väsen för (ingenting) och punkdrömmar på Debaser Medis.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida