Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, januari 26, 2007

Lokko om E-type

Jag har varit vaken sedan fem. Jag sitter på ett tåg. Snart är jag framme. Och vad vill jag ha sagt med det? Ingenting, är väl bara fortfarande imponerad över att det går sitta här och komma ut på nätet. Annars har jag haft lite annat för mig än att blogga. Jag har skrivit lite andra grejer och läst tidningar, förstås.

Kan bara kort stämma in i förvåningen över E-types utnämning till ledamot i Skönhetsrådet. Han ska sitta där på något (m) mandat och bara genom att göra det ger han nya svindlande perspektiv på borgerlighetens syn på skönhet och kultur. En statsminister som går igång på Dabuzz och E-type i Skönhetsrådet. Ja, du hör själv.

Naturligtvis beskriver ingen händelsen bättre än Andres Lokko (i dagens SvD). Han jämför E-types utnämning med när Cartman i South Park fick påringning på sin dörr av Mr Mrs Thompson. Där huvudet borde vara har de istället varsin stjärt. De är The Ass People. Cartman bara stirrar, oförmögen att säga något. Till slut stänger han bara dörren. Han förstår att han varit med om det roligaste han någonsin kommer att få uppleva. Hans liv är över.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida